Gilla min blogg på Facebook

2010-01-27

Snö ända upp till...

Det var nästan så att det inte gick att ta sig hem från jobbet idag. För att slippa all trafik körde jag bakvägen hem. Och det gick bra, ända till Taljavägen vill säga. Massor av snö, massor av spår och det bara gled åt alla håll och kanter. Men fyrhjulingen är en trotjänare och tog mig ända hem. Så nu några timmar senare tittar jag ut över våran väg och konstatera att jag lär bli kvar hemma ett tag. För nu är det ännu mer snö och det bara fortsätter. Skönt att det är ledig dag i morgon så den enda som måste iväg är Oliver i sin taxi. (om den kommer fram) Kan för övrigt fira lite över att den där mindre roliga inventeringen är klar på jobbet. Känns riktigt bra. Nästan värt en varm glögg till kvällen. Till sist en liten uppmaning till alla: Håll er inne, håll värmen, håll om varandra och håll ut. SNART KOMMER VÅREN.

Inga kommentarer: