Gilla min blogg på Facebook

2010-01-11

Förändring

Att något förändras är enligt mitt tycke ett tecken på framgång. Förändrar man något så gör man det i huvudsak för att detta "något" ska bli lite bättre. Ibland lyckas det och något mer sällan misslyckas det. Hur som hellst så är en förändring i de flesta fall en förbättring, och förbättring vill väl alla ha, eller?? Är det kanske så att det vore bäst om allt var som det alltid har vart? Eller kanske rent av, var det bättre förr? En del människor tycker det. Men är det roligt? Tänk att leva ett helt liv i tanken "Allt var så mycket bättre förr". Vad tråkigt det skulle vara, och vad fel hela livet skulle kännas, deprimerande. Jag föredrar att leva i en ständigt förbättrande tillvaro även om det inte alltid lyckas. Om 9 förändringar lyckas så kan jag leva med att det 10:e misslyckas. Det är väl bara att förändra igen då till dess att det blir bra. Min tillvaro känns i alla fall tillfredsställande, och i min tillvaro sker det många förändringar så alltså blir mitt liv bara bättre och bättre. Så till de som inte gillar förändringar vill jag bara säga, öppna ögonen och ge förändringen ett försök. Då kanske livet blir lite trevligare även för dig.

Inga kommentarer: