Gilla min blogg på Facebook

2010-01-05

Nytt år nya vanor.

Eftersom jag åldras och blir latare och latare så har jag nu fått mitt straff. Det började med ett litet sår på benet, efter några dagar var det inte så litet längre så ett besök hos vårdcentralen var att vänta. Där kom repremanden. Ät penecilin i 10 dagar sen SKA du börja träna, 3 gånger i veckan till att börja med. Så lät doktorns budskap. Och han kanske har rätt. 2010 får bli ett lite nyttigare år för min del. Sköter jag mig så kanske jag ser lite mer vältränad ut nästa nyår. Dessutom kanske jag mår lite bättre. Vad vet jag. Jag har i alla fall kollat upp att det kostar 1200 spänn att under ett år utsätta sig för svettningar, fysisk utmattning och träningsverk som aldrig går över. Nej, jag är inte bitter, bara en smula ansträngd av tanken. Hoppas bara att karaktären att inte ge upp finns någonstans att plocka fram.

Inga kommentarer: