Gilla min blogg på Facebook

2010-01-19

Varför inte en traktor

Funderar allvarligt på att köpa en traktor. En liten smidig, gärna gammal trotjänare med snökedjor och plog. Vore lite fränt och praktiskt. Ska vintrarna vara som denna framöver så lär det nästan gå åt. Skulle man kunna ta den till jobbet också. Då skulle man bli ännu mer omtalad, det kan jag lova. När man ändå är inne och nosar i bondsvängen så kanske man skulle skaffa sig två mjölkkor och en stor farlig jävla tjur som heter "Igor Flemming" också. Sen plöjer vi upp området runt fryslagret och planterar stan´s bästa industrihampa som jag sedan kan sälja på gammeldags marknad i Malmköping till ett rimligt pris. Ibland känner jag mig riktigt företagssam. Nå ja, men en traktor skulle inte vara fel. Undrar hur man kör en sån föresten.

Inga kommentarer: