Gilla min blogg på Facebook

2010-01-13

Dagen då strömmen försvann

Det började bra. Jag var i god tid till jobbet i morse. Väl på plats konstaterade jag att det var hela 13 grader i butiken. Blev en smula trött och huttrig så en felanmälan gick iväg kl 05.55. Klockan 8 kom dom och fixade värmen och det blev skönt igen. Dagen fortsatte med en virrig varoleverans där egentligen inget var som det skulle. Fel åkeri hade fått med sig hälften av våra varor. Rätt åkeri men fel lastbil tog den andra hälften från centrallagret en dag för tidigt. Förvirringen var total men slutade med att alla varor till sist hamnade hos oss. Jag hann lagom börja plocka med dessa när plötsligt allt blev svart. Strömavbrott i halva Flen. I en och en halv timme höll det i sig. Rekord tror jag. Nu drabbades en del kunder av den härliga onsdagsförvirringen.
-Varför har ni släckt?
-Vi har strömlöst.
-Suck, jag som skulle tanka också, får väl ta en korv i stället.
-Vi har fortfarande strömlöst, grillen är kall.
-Jaha, kan jag köpa en tidning då?
-Ja med kontanter.
-Vadå??! Kan ni inte ta kort?
-Nej vi har strömlöst.
-Här fungerar ju ingenting, när kommer strömmen tillbaka då?
-Vi vet tyvärr inte
Sen gick kunden sin väg. Eller:
-Kan man inte tanka?
-Nej vi har strömlöst.
-Jaha då får jag väl ta kortautomaten då.
Kunden springer ut så jag hinner inte svara, men efter 2 minuter:
-Det är något fel. Apparaten tar inte mitt kort.
-Inte så konstigt, det är strömlöst.
Till slut kom tack och lov strömmen tillbaka och så sakteligen även ordningen på jobbet. Då var klockan 15.00 och det var dags att gå hem. Ska bli skönt med en ledig dag i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt att hålla sig för GARV!! Hur dumt folk finns det??? Ha en skön dag!!