Gilla min blogg på Facebook

2010-01-07

Ögonblick som värmer i kylan

Nu börjar det bli så där mycket snö som när man var liten. Åt helvete för mycket med andra ord. Fast som liten var det ju roligt. Dessutom är det för kallt. -12 ute, 18 hemma och 16 på jobbet. Detta gör att i alla fall jag fryser från det att jag vaknar till dess att jag somnar. Det händer lite roligheter trots kylan. Rolighet ett är att jag på grund av transportstyrelsens lilla omreglering av körkort nu får köra traktor och A-traktor på mitt nya EU-moppekörkort. Detta har tidigare vart en omöjlighet men nu en verklighet. Känns riktigt kul faktiskt. Den andra roligheten är min lilla son. Här om dagen när vi satt och åt middag kom en sån där kul spontan fråga. "Mamma, hur smakar snopp?" Kycklingen jag hade i munnen återvände med bixtfart till tallriken och byttes ut mot ett sånt där skratt som nästan är jobbigt. Pedagogiska mamma svarade, "jag vet inte Oliver, jag har aldrig ätit snopp". Och vips så har den frågan skjutits på framtiden. Alla nöjda och glada. Nu dax för en bit mat och sen ett kallt kvällspass på jobbet.
Hoj hoj

Inga kommentarer: