Gilla min blogg på Facebook

2010-02-02

Ångest

Jag börjar nästan tro att jag är psykiskt sjuk. Detta ångestliknande tillstånt infaller sig i slutet av varje månad. Det handlar om tre saker. 1: lönen 2: Autogiron och 3: räkningar. Det börjar med att lönebeskedet kommer. Jag öppnar det och tänker "jaha då var det dags igen". Men med tanke på att det finns pengar på kontot passas det nu på att handlas mat och annat som hushållet behöver. Den 26:e vaknar jag oftast med ett ryck. Helvete jag har glömt att föra över pengar till kontot där autogirona dras från. När detta är gjort väntas några lugna dagar. Sen kommer den dagen då jag motvilligt samlar ihop de räkningar som ska betalas och placerar mig själv och pappershögen framför datorn. Detta sker först efter att jag förhalat hela processen med en massa annat "viktigt" att sysselsätta mig med. Hur som hellst så loggar jag in på internetbanken och medans datorn sakta tuggar upp sidan känner jag att en vätska som kallas handsvett bildas mellan min hand och datorns lilla mus. Efter att det hela är utfört känns det ganska skönt att det är avklarat, och jag lämnar oftast datorn med känslan att vi överlever en månad till. Men vägen till den känslan är lite laddad med ångest. Jag vill bli äckligt rik, det skulle underlätta.

Inga kommentarer: