Gilla min blogg på Facebook

2009-10-26

Om förvaring av pengar

Det finns många sätt att förvara sina pengar på. De alra flesta har väl i alla fall en plånbok, men det finns en del som använder sig av kuvert, plastpåse, byxfickan etc. Kvinnan som kom in på jobbet strax före stängning i går tog i alla fall priset. När jag talat om för henne hur mycket det skulle kosta kastar hon fram en 20-lapp som hon höll i handen. Sedan skulle hon ha tag på lite mynt. Kvinnan tar ett stadigt grepp om kjolens överkant och drar fram den med ena handen. Därefter åker andra handen ner innanför trosorna och DÄR låg mynten. I bland är det förbaskat svårt att hålla sig för skratt. Särskilt när jag vänder bort blicken och möts av en mer eller mindre döende Erik som viker sig av inåtriktat asgarv. Vänder mig åter mot kunden som noggrant letar och gräver efter mynt. Nu står hon dessutom bredbent för att komma åt de där sista kronorna. Till slut betalar hon och går. Tack Gud för att vi har alcogel på jobbet. Av mina snart 14 arbetade år så måste jag säga att det här var det värsta jag har sett. I alla fall det värsta stället att ha sina pengar på. Jag citerar min kollega Erik "inte undra på om folk får flytningar och sånt"

1 kommentar:

ÄLIN sa...

"flytningar o sånt" haha