Gilla min blogg på Facebook

2009-10-12

Konstig dröm

Drömde en ganska skum och obehaglig dröm i natt. Jag och ett antal kompisar satt och pratade på en bänk inne på en bakgård någonstans. Plötsligt kommer en polisbil infarandes med hög fart och sladdar runt på gården som är snorhal. Den åkte sin väg men bara efter ett par minuter kommer nästa polisbil med högre fart. Även denna sladdar runt och lyckas dessutom "tucha" till en parkerad ny BMW. Vad fan är det här?, sa vi och en i sällskapet reste sig och stoppade polisbilen för att prata lite vett och fason. Dörrarna öppnas och ut från passagerarsidan kommer en unieformerad polis som genast tar tag och håller fast min kompis. Från förarsidan kommer det ut en polis med polisbyxor och bar överkropp. Han är stor som ett hus och genomsvettig. Medan den ena håller i så slår den med bar överkropp till min kompis i ansiktet. Därefter hoppar de in i bilen och drar iväg. En stund senare kommer nästa. Den här gången en piketbuss. Även denna med en rasande hastighet. Denna gången krockar de rejält med BMW:n. Nu får det vara nog tyckte vi och reste oss från bänken. Vi stoppade bussen och ut kommer ett antal poliser. Föraren var även denna gång en kraftig svettig man i bar överkropp. De flesta av oss får stryk och de bryter även nacken av en hund som slängs ut från bilen. Sen tar poliserna diverse olika wreslinggrepp på en kompis som heter Jonas. Nacken knakade även på honom. Där någonstans så vaknade jag. Sjuka drömmar ibland.

Inga kommentarer: