Gilla min blogg på Facebook

2009-10-07

En dag med dåligt humör.

I dag har chefen bevisat att man med hjälp av dagens teknologi även kan skicka hemliga lappar till varandra när man har telefonkonferens. Man skickar helt enkelt sms från sin mobil till en annan deltagares mobil och vips så har man tisslat och tasslat lite vid sidan om konferensen. Skitsmart. I övrigt har denna onsdag vart lite halvtrist. Humöret orkade inte med att vara på topp. Särskilt inte eftersom halva fritiden går åt att prata med myndigheter och försäkringsbolag om det där förbannade skadeståndet som ska drivas in. Lite jobbigt. Blir också en smula sur att jag slår så mycket i hur jag känner inför konflikter på jobbet. Ena dagen går det jättebra andra dagen skakar benen och kroppen vill gömma sig i en kartong på lagret. Så har det inte vart förut och det retar mig att det blivit så. De tre alternativen till förändring är; 1 öva och bli bättre att ta jobbiga situationer, 2 Köra ner huvudet i sanden och låta folk göra precis som de vill, 3 byta till ett konfliktfritt jobb. Antar att nummer 1 även får bli det första alternativet att pröva.
I kväll ska det hållas föräldramöte på dagis så jag laddar upp med två koppar kaffe. Hoppas jag nu inte har smittat allt för många med min dags negativa inställning. Det är ju ny dag i morgon och då är jag kanske på hugget igen. Kan inte vara positiv alla dagar på året.
God kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Matte!! Det är tillåtet att ha en dålig dag! Men inte tycker jag att du ska gömma dig i en kartong ;) vem ska vi då skratta ihop med????
Säg till! vad du tycker är fel, bättre reda ut saken omedelbart.

Ta hand om dig!! Och Sov gott!!

Carina