Gilla min blogg på Facebook

2011-06-14

Utmaningen dag 28, En låt som får mig att känna mig skyldig

Det här var en konstig dag. Jag hittar liksom inget som jag känner mig skyldig till. Än mindre en låt som skulle kunna kopplas ihop med detta. Om jag däremot blickar tillbaka ett antal år i mitt liv, så fanns det en tid där jag och så många andra unga vidgade sina vyer. Man nosade på det förbjudna, gick på föräldrafria fester som egentligen inte fick förekomma. Och under den tiden så minns jag att det samlades en massa ungdomar vid Orresta ö, Väcken och dylikt för att umgås, dricka ur varandras "häxblandningar" och framför allt ha roligt. Den här låten var en ständigt återkommande låt vid sådana tillfällen. Men om jag känner mig skyldig när jag hör den? Nej inte direkt. Mer ett minne av ungdomens glada och lite busiga dagar. Får väl bli en halvbom av denna dags utmaning.


Inga kommentarer: