Gilla min blogg på Facebook

2011-06-20

Centrum

Helgen som gått har jag till största delen spenderat på mitt jobb. På sätt och vis har det vart skönt att jobba eftersom vädret vart minst sagt ruggigt. Å andra sidan så har jag missat nästan allt firande av min lilla Nina. Och firad har hon blivit, ordentligt. Massor av paket och besökare har hållt henne på ett toppenhumör hela helgen. Jag tror att hon är nöjd med allt, och det är kul. Veckan som kommer blir både lugn och ganska stressig. Midsommarhelgen lär väl även i år dyka upp på ett för folk överraskande vis. Detta brukar leda till ganska svettiga men roliga arbetspass. I dag är det också första dagen med de nyua trafikreglerna i centrum. Bilister och gångtrafikanter, cyklister och barnvagnar ska på ett trafiksäkert sätt samsas om allt utrymme i centrum. Ska bli intressant att se om och hur det kommer att fungera. De har i alla fall lagt fina gatstenar, en cirkel i korsningen vid ICA. Denna cirkel i marken räckte för att en bilist här om dagen trodde att det betydde rondell. Bilisten var dock ganska ensam om att tro det så ett mindre trafikstopp blev det. Och om ni undrar vad stenarna som ligger på marken föreställer så är det ekollon i naturfärg. Det blir nog bra. Kör försiktigt mina vänner. Det är nog lugnast att hålla den hastighet som gäller. Det vill säga lika snabbt som de som går.

Inga kommentarer: