Gilla min blogg på Facebook

2010-02-06

Lördag

Satte mig ner vid köksbordet och började leta adresser till alla mina vänner som ska bjudas på den kommande 30 årsfesten. Gick ganska bra ända till dess att de skulle skrivas ner på kuverten. Hade bara två kuvert att skriva på. Suck. Så inbjudningarna blev inte klara idag heller. Tog mig då istället upp för trappan och satte mig här. Och eftersom det är lördag och klockan är halv åtta ska jag nu presentera veckans inne och ute lista.
Innelistan ser ut på följande vis:
5: Trisslotten, alltid ett starkt kort som fungerar.
4: Hemgjord pizza, tog sig in på listan med en skräll igår. Smaskens.
3: Gravendals päroncider, som återkommit till mina smaklökar på ett positivt sätt.
2: Gigantiska snöhögar i korsningar, ligger där och kan inget annat än att skymma sikten.
1: Hålfria strumpor, har bestämt mig för att de med hål ska kastas.
Utelistan då? Jo:
5: Bockskägg på kvinnor, känns som det var ett fall för vikingatidens Midgård och dess fylleslag.
4: Stringkalsonger, skönt att leva som man trivs. Bort med dom.
3: Karamellkungen, så ute, bra att fler butiker inser det.
2: Tvångsonani, liksom varför? Förstår inte.
1: Katten, den är ute just nu i alla fall

God lördagkväll.

Inga kommentarer: