Gilla min blogg på Facebook

2010-02-18

Årstidsskifte

Om bara några veckor är det dags för våren att komma till oss. Det känns som en lättnad på många sätt. Det börjar komma tankar om att åka båt, bada, grilla och sitta ute under långa ljusa kvällar. Vintern börjar bli passé. Jaja jag vet också att det ska snöa i helgen men man måste ju se framåt, och snart är framåt här och då behöver ingen oroa sig över att man kanske har fått i sig gul snö. Det ska bli så skönt. Om man ska vara ute i god tid så är det dags att börja se över alla vår och sommarbestyr. Kolla igenom gräsklipparen osv. Men jag hinner nog. Jag är lite avundsjuk på min pappa som bara jobbar någon vecka till innan han får livets längsta betalda semester. För en annan återstår några arbetspass. Nåväl i dag är det torsdag och det återstår bara två pass innan ledig helg. Så till dess, ha det gott.

Inga kommentarer: