Gilla min blogg på Facebook

2009-09-11

Om jobb och karriär.

Det är något speciellt med fredagar. Jag får en helgkänsla i mig trots att det vankas arbete hela helgen. Kanske är det för att alla människor man träffar är något gladare idag än andra dagar. Så visst blir jag påverkad av andras glädje. Till och med chefen brukar vara på bra humör. Inte som i måndags morse när han klev in på jobbet, tittade på mig, drog en djup suck och sa: Jaha då var det en sån där jäääääävla måndag igen då. Tänk possitivt, om måndagen inte fanns så skulle det inte kännas lika skönt med fredag. Eller hur?
Jag satt för övrigt och funderade lite i går på att byta jobb. Det finns så många yrken som vore skitkul att prova på. Varför har vi inte prova-på-veckor i Sverige? Då kanske man kunde hitta ett kul jobb som man passar för och som ger en redig ingångslön. Varför ska allt vara på så mycket allvar jämt när det gäller den saken? Tänk att sitta på hemmet som gammal och inte ha fått prova på att vara t.ex. advokat, radiopratare eller programledare för Idol. Känns lite trist. Nehe, slutältat. Dax att göra ett skogsbesök.

Inga kommentarer: