Gilla min blogg på Facebook

2009-09-14

Ansikktet

Det där håll-värmen-i-ansiktet projektet kommer idag att få en tvär vändning. Skägget som växer som ogräs har i vanlig ordning kommit så långt att det kliar som en skogsbrand. Så i dag får det åka raka vägen ner i avloppet. Kanske ska spara en liten tuffs någonstans så att det ser lite skojigt ut. Kanske runt den där finnen som på ett irriterande sätt har bosatt sig på hakan. Då syns ju inte den i alla fall. Det där med skägg är nog inte min grej riktigt trots allt. Jag får nöja mig med att resten av kroppen ser ut som ett välpälsat vildsvin.
I dag, måndag efter jobbarhelg, väntar ett 11 timmarspass på mig på jobbet. Jag har på sista tiden kännt mig en smula omotiverad och det är inte en kul känsla. Bara att hoppas att det är tillfälligt och inte en startande trend. Den kanske vänder i dag. Vem vet. Jag ska också tanka fyrhjulingen idag. Femte gången sen den inhandlades i Maj eller när det var. Skönt med en apparat som är billig i drift. Nu väntar dusch och hyvel så ha en bra dag.

Inga kommentarer: