Gilla min blogg på Facebook

2009-09-08

Nattens sura efter

Somnade kl 05.30 i morse. Vaknade kl 11.00 av att jag var svettig och att det var skitvarmt i båten. Jag var så där trött så att det sved i ögonen. Gick upp, fixade kaffe och öppnade upp kapellet på båten. Frisk sjöluft strömmade in och det var bara att suga åt sig av troligtvis denna sista sköna (men trötta) båtmorgonen. Fick en tanke på den där boken som vi läste i högstadiet. Hallonörnen hette den tror jag. Det är någon sida där som påminde lite om denna morgon, för övrigt så har jag glömt resten av handlingen. Resten av dagen har kännts avhuggen på något vis. Halva dagen gick åt att sova känns det som och resten till att inte somna. Tur att jag inte har ett nattjobb trots allt, fast man skulle säkert vänja sig. Nu återstår sagostund med barnen följt av tävlingen "vem somnar först?" I morgon åter till jobbveckans sista morgonskift. Sov gott på söta örat.

Inga kommentarer: