Gilla min blogg på Facebook

2009-09-03

Helvetesveckan börjar ta slut.

Det känns betydligt bättre att skriva om hur veckan har VART i stället för hur den ska BLI. Nu är det i alla fall så att de tuffaste bitarna är avklarade och jag hoppas på att jag nått vändpunkten och kan börja skriva om något roligt igen. En kort sammanfattning först.

Måndag: Jobbade långdag på macken efter att knappt ha sovit på natten. Gipsy mådde jättedåligt av sitt hjärta på natten, och på morgonen fattade jag det jättetunga beslutet att hon skulle få åka till stjärnorna och återförenas med Bimbo.

Tisdag: Tog ett sista farväl till Gipsy och klockan två vandrade hon över bron till gröna ängars ö. 13 år går otroligt fort men har satt många fina minnen på pränt.

Onsdag: Träffade psykologen för en efterkoll för rånet. Jättebra människa som lyssnar, förstår och är värderingsfri. Dessutom vet hon hur man hittar de där knapparna som gör at det blir lite jobbigt för stunden. Känns ändå riktigt skönt efteråt.

Torsdag: Rättegången startade kl. 13.00 i en sal stor som en skokartong. Trodde ett tag att hjärtat skulle hoppa ut ur kroppen men med full focus på mikrofonen berättade jag i detalj om vad som hänt och hur jag mår. Nervositeten släppte när jag gav försvrsadvokaten svar på tal så han tappade tråden. (skön känsla) Ryssen blev till slut dömd till sluten psykiatrisk vård på obestämd tid och därefter direkt utvisning ur landet. Han får inte heller komma tillbaka till Sverige på 10 år.

Nu får det bli några glada veckor känner jag, är nog kanske lite förtjänt av en whiskey i kväll. Ha en underbar kväll och ta hand om dig.

Inga kommentarer: