Gilla min blogg på Facebook

2010-08-07

Vilken sportidiot jag blivit

Ingen kunde väl någonsin tro att jag skulle börja intressera mig för sport. Än mindre att jag själv skulle börja träna. Men har man kommit igång så blir det nästan som ett beroende och det är fan så skönt att må bättre och bättre ju mer jag rör på mig. Allt detta springande har resulterat i att jag registrerat mig på jogg.se. Att jag inte gjort det tidigare. Den lilla hemsidan håller koll på en himla massa kul statestik och är man statestiknörd så är man. Har till exempel en snitttid på 5,11 min/km på rundan som är drygt 4 km. Lite kul att hålla koll. Man kan också hitta andra människors rundor och på så vis taggas till att slå deras tider osv. Liten "sporre" med andra ord. Snart är det även dags att lära Lex hur man uppför sig på springrundan. Han kan behöva komma ut och göra av med lite energi. Det verkar som om både han och barnen behöver någon form av stimulans just nu, ljudnivån i huset är minst sagt högre än normalt så det är nog bäst att engagera sig lite.

Inga kommentarer: