Gilla min blogg på Facebook

2010-08-18

Igår och idag.

Har precis satt mig ner efter att ha haft en aktiv morgon. Barnen har kommit iväg till fritids och dagis, jag har hunnit med ett träningspass på löparbanan och det känns riktigt bra just nu. På vägen hem funderade jag lite på vad det är som får mig att må bra just nu. Träningen har större inverkan än vad man kan tro. Det är skönt att röra på sig och kroppen skapar mer och mer energi. Sen måste man ju naturligtvis anpassa sin träning till vad man klarar av. Men att med jämna mellanrum få komma ut och röra på kroppen gör en gott. Så det ska jag helt klart fortsätta med. Jag har för övrigt hittat en tävling som jag är lite sugen på att delta i. SN-loppet i Nyköping den 2/10-10. Får väl se om det blir av. Jag hade ledig dag igår så jag och familjen passade på att göra en blixtvisit i Mjölby hos Nevas valpar. De små sexveckorskrokodilerna är så härliga. Det är lite svårt att slita sig från dom. På vägen dit stannade vi på IKEA för att äta lunch. Jag blir lite fundersam på dessa minilägenheter som de bygger upp i butiken. Här bor jag på 21 kvm. osv. Jag undrar, vem bor där? Det är riktigt välstädat, personen i fråga har en låtsas TV och dator. Och vilket spring det måste vara i sitt hem. Och vart kissar dom? Det är ju en plastskiva över toan. Sen är det bara pyttelägenheter. Det finns ingen skylt där det står: Här bor jag på 380 kvm.
Sånt funderar jag på när jag tar mig igenom IKEA.

Inga kommentarer: