Gilla min blogg på Facebook

2009-01-16

Fordon

Så här en dag som denna känns det skönt att veta att man kan lita på sin bil. 10 minusgrader ute men bilen startar utan problem. Och det är tur det för annars hade vi kommit för sent till dagis i morse. De andra fordonen har jag inte kollat än. Moppen som numera är lagad brukar alltid starta utan problem. Sen låter den som en hel stridsvagn men det är en annan saga. Cykeln lär ha fryst ihop. Växlarna och bromsarna tål inte en dag med minusgrader. Det sista fordonet, mina ben, är lite ömma idag. Det beror på mitt så kallade må bra projekt som startade igår. Jag var nämligen i badhuset och simmade tillräkligt många längder för att få träningsvärk. Men det är väl lite så det ska vara tror jag. Nehe plikten kallar, bäst att förbereda sig lite på denna weekends första arbetspass.

Inga kommentarer: