Gilla min blogg på Facebook

2012-01-09

Tid att blogga.

Det blev några minuter över denna måndagkväll och tanken slog mig att det var återigen länge sedan bloggen fick någon text. Men jag får prioritera, och just nu är det mycket annat som går före. Jag har nog aldrig vart med om att dagarna går så sjukt fort. De går så fort att jag knappt hinner tänka på att äta. Och ni som känner mig vet att det är något som inte brukar glömma bort. Det är i vilket fall som helst ett tecken på att det jag gör är riktigt roligt. Det är mycket att lära på jobbet och det handlar mycket om att skapa och få rutin på det som ska göras. Alla är vi nya och vi måste hitta ett arbetssätt som fungerar. Och vi är på god väg. Problemet är att det inte finns tid för att stanna upp och tänka. Det är tanke och handling inom loppet av ca 2 sekunder som gäller. Lite som att springa framför en lavin och samtidigt planera vilken väg som blir bäst att springa. Gör det bara, liksom. Men det är kul och lärorikt. Sen blir jag lite full i skratt över att det finns människor som jag träffat i flera år som kunder på macken som nu plötsligt vill vara så väldigt tjenis. Kommer fram och pratar som om vi skulle känt varandra i 10 år eller nåt. Till er vill jag bara säga att jag är fortfarande den Mattias som jag var innan jag blev butikschef. Spännande hur en del är. Måtte jag aldrig bli så. Nog om detta. Det rullar på här hemma också. Huset fullt av hundar just nu. Barnens jullov tar slut idag och i morgon är det vanlig vardag även för dom. Nina är ganska lycklig över det. Skönt att få träffa kompisarna på dagis igen. (Fast mest Frans) Oliver suckade lite över att behöva jobba med som han uttryckte sig, tråkiga skolsaker. Men jag gissar på att även han kommer få roligt med sina kompisar. Nä, nu väntar chipspåsen och tv:n på mig så till nästa gång, må gott och som sagt, ät inte gul snö :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskar att läsa din blogg

Anonym sa...

jag som älskar att läsa bloggen har ju ett namn oxå. kramis agneta