Gilla min blogg på Facebook

2012-01-31

En del

En del eller som det så vackert heter på engelska one peace (eller hur det stavas) måste vara det absolut osexigaste klädesplagget som uppfunnits på denna jord. Jag köpte en sådan på jobbet och gav till Lollo i julklapp, mest för att jävlas lite. Hon har inte använt den kan jag säga så igår la jag vantarna på den. Det är faktiskt ganska skönt trots allt att gå omkring och skrota i en sån. Jag skulle dock aldrig gå utanför dörren med den och jag är glad att vi inte har några grannar som tittar in genom fönstret. Men nu är den min i alla fall och alltid roar det någon. Barnen skrattade gott i alla fall. Något som om möjligt är ännu mer knäppt fick jag se på tv igår. Jag tittade på Fråga Olle dokumentären som bland annat handlade om "penisteater". Det hette förstås något helt annat men teater var det. Hur i hela friden kan man komma på tanken att ställa sig på scenen inför en massa människor, helt naken och konstruera om snoppen till allt möjligt? Han lyckades göra allt från en hamburgare till lochnessodjuret bara genom att dra och slita i den stackars kroppsdelen. Det roliga är att folk alltså betalar pengar för att få se nåt dylikt. Ibland undrar jag hur människan är funtad där uppe i huvudet. Men det är väl kanske tur att vi är olika och jag kan säga att jag är inte en av dom som kan eller tänker möblera om min snopp till 65 olika figurer, jag tänker inte ens prova. Det gör nog ganska ont skulle jag tro. Nog med galenskap och märkliga påhitt. Den här veckan blir en smula hattig. Jag är på jobbet varannan dag ungefär. Sen är det möten, ledigt på grund av övertid osv. Det mesta flyter på och det är skönt. Jag har ju alltid strävat efter att en arbetsplats ska fungera väl oavsett vem som jobbar, då finns kompetens hos alla vilket leder till bra utveckling av arbetsplatsen. Bla bla bla, ni förstår hur jag menar och vi är snart i hamn med den saken på jobbet. Det flyter på bra i det stora hela redan efter en dryg månad så det finns stor potential att det kommer bli skitbra så småningom, och det glädjer mig.

Inga kommentarer: