Gilla min blogg på Facebook

2011-10-09

Och så kom hösten.

Igår morse när jag skulle åka till jobbet var det vitt på marken och termometern visade minusgrader. Morgonfrusen som jag i normala fall är var inget jämfört med hur det kändes då. Frusen som en fiskpinne i frysdisken kom jag i alla fall fram till jobbet. Dock fullkomligt medveten om att värmen ännu inte slagits på där. Så lördagens första arbetsuppgift var därmed inplanerad. Och det var nog tur det, för i morse var det ännu kallare. Men nu var jag förberedd. Vinterjacka, tjock tröja och extra byxor satt på plats så resan till jobbet blev mycket mer behaglig. Liksom värmen som under natten fyllt lokalerna på macken. Jag ägnade en tanke åt förra iskalla vintern och en tanke jag då hade: "tänk om det ändå bara var någon minusgrad, då skulle det vara så mycket skönare". Det är tur att kroppen vänjer sig. Desto mysigare var det att komma hem idag. Hela stugan doftade nybakade bullar som Lollo och barnen hade gjort. Det kunde inte bli en bättre avslutning på den här helgen. Nästa vecka ska det jobbas lite mer än vanligt. Jag ska hoppa in som säljchef i stället för Pelle några dagar och kommer på så vis slippa både sovmornar och ledig tisdag. Vi har ju lite att stå i på jobbet så det känns helt okej att förhoppningsvis kunna jobba undan lite. Så till nästa gång, må gott och ät inte gul snö.

Inga kommentarer: