Gilla min blogg på Facebook

2011-04-28

Planeringen som sprack.

Torsdag och helt ensam i huset. Tanken är att det denna dag ska bokföras, betalas räkningar och en massa annat papperspyssel. Jag lämnade Nina på dagis kl 9. Åkte hem och tog med Lex på en löprunda i skogen. Pustade en stund, duschade och nu sitter jag här. Oj vad jag bokför!! Inte. I stället flummar jag runt på internet och på så vis förhalar det som är viktigt. Börjar dessutom känna en bekant känsla i magen och tankarna går då åt kebabhållet. Ska ju ÄNDÅ ner på stan och hämta ut medicin åt Oliver. Och då kan jag ju passa på att köpa kebab och kanske gå på bolaget. Sen ska Oliver mötas upp vid taxin, jag har lovat att fixa deras gungor. Sen dröjer det inte länge för än Nina och Lollo kommer hem och då ska ju jag åka till jobbet. På nåt sätt känns det som att det är ingen idé att börja med bokföringen, kommer nog inte hinna sitta utan att behöva sticka i mellan med något annat. Det är tur att det är en dag i morgon också.

Inga kommentarer: