Gilla min blogg på Facebook

2011-05-02

300

Vet inte om det är varken en merit eller ett nederlag men en sak är säker, detta är mitt trehundrade inlägg i denna blogg på halvblind.blogspot.com. Tänk om man skulle skriva ut samtliga inlägg och ge dom varsin sida i en bok. 300 sidor. Nästan en hel roman. Fast jag tror inte det. Vill någon läsa så finns de ju här på bloggen, vi spar på skogen denna gången tror jag. Hur som hellst, det är ny vecka gott folk. Är det inte lite som att göra en omstart på sig själv natten mellan söndag och måndag? Man hör ofta fraser som " ny vecka, nya tag" osv. Varför ska man hela tiden ta nya tag undrar jag. Ibland kan det vara skönt att bara få fortsätta där man avslutade. Och det är väl så det är egentligen, eller? Bara för att det råkar vara måndag så kastar man sig ju inte in i ett nytt projekt. Dessa kommer ju liksom lite när som helst. I alla fall är det så i mitt liv.
Nåväl, filosofen har gjort sitt för denna gången. Nu dags för lite sysslor. Så till nästa gång, ha det gott.

Inga kommentarer: