Gilla min blogg på Facebook

2011-04-09

Förbaskade hundskrälle

Förmiddagen har gått i städningens tecken. Inte för att jag egentligen ville eller orkade men det fanns ett visst behov. Den lilla hunden som vi är hundvakt åt i ett dygn tycker nämligen att man ska revirpinka in det område där man ska vistas. Så en viss sanering av lägenheten har helt enkelt vart ett måste denna förmiddag. Den lilla hunden bekymras dock inte över det han ställt till med utan har med belåtenhet klivit runt och till och med legat i sina egna kroppsvätskor. Men som man bäddar får man ligga och han var inte jätteförtjust över att stå i badet och bli ren. Hur som helst så är nu både huset och hunden tvättade och jag överväger att placera honom i bur för att undvika en repris av förmiddagen. För övrigt så är mitt huvud fullt av energi idag, men kroppen säger ifrån. Det är en riktigt jobbig känsla. Får väl helt enkelt göra något som inte innebär att jag måste röra på mig. Frågan är bara vad?

Inga kommentarer: