Gilla min blogg på Facebook

2011-02-13

Skruvat

Här om natten drömde jag årets mest skruvade dröm. Det hela började med att jag och Lollo hade en trevlig stund tillsammans på soffan i tv-rummet. Plötsligt knackar det på dörren väldigt intensivt. Efter mycket om och men tar jag på mig min morgonrock och går för att öppna. På trappen möts jag av två saker. En Bibel och en Röda Korset insamlingsbössa. Förvånad höjer jag blicken och möts av fyra personer ur Frälsningsarmén som genast börjar sjunga upp. Jag står och tittar en stund och plötsligt kommer Lollo farandes och ropar, Det är ju min jobbarkompis Kicki. Så Lollo far ut på gården spritt språngande naken och utan anledning sjunger vi alla den där sången "jag har öppnat pärleporten" (eller hur den går). Alla tar dessutom i för kung och fosterland, ingen tystsång här inte.
Ibland undrar jag vart allt kommer ifrån. Skruvat minst sagt.

Inga kommentarer: