Gilla min blogg på Facebook

2010-09-14

Där satt målet

När jag sprang mina första rundor i Maj så var det runt Taljasjön som gällde. Det tog mig ungefär 30 min att ta mig runt. Jag satte upp ett mål att komma ner till 20 min. Ett mål som kändes overkligt och ganska orimligt. Men det har blivit en hel del träning under sedan dess och i dag, tisdagen den 14/9 blev det overkliga en sanning. Det blåste och regnade, det var bitvis sjöblött i skogen men det var inget som hindrade min dagsform. Klockan stannade idag på exakt 20.00. Detta betyder att jag höll en snitt tid på 4,44 min/km. Jag är så otroligt nöjd och jag blir ännu mer sporrad till att träna mer. Nu ska jag sätta upp nya mål att sträva efter och sen är det bara att köra på. Till slut ställer jag mig frågan, varför började jag inte springa när jag var ung??? Nåväl, Carlsson är nöjd och glad idag.

Inga kommentarer: