Gilla min blogg på Facebook

2010-07-29

Avresa

Det är idag det bär iväg och regnet fullkomligen öser ner. Det är bara att hålla tummarna hårt att det ger sig. Har spenderat förmiddagen genom att städa i grannlägenheten eftersom det ska komma övernattare i helgen. Och jag har nog aldrig sett så många döda getingar i hela mitt liv. Detta beror på att deras hem tyvärr (för deras skull) råkade ut för ett giftangrepp i går kväll. Iklädd vintertjocka kläder, Rogers "ta-bort-getingbo-skyddskläder" tog jag min flaska radar och askskrapan till vedspisen och gjorde slag i saken. Getingarna skulle flytta och det bums. Det tog ett tag att få ut boet som var ca 12cm i diameter där det satt i skafferiventilen. Och vilket liv det blev när de fick smaka på giftet. Till slut var det borta och getingarna stilla, så idag var det bara att sanera alla golv och nu är det fint igen. Tack för lånet Roger. Kvar att göra hemma är att bära ut alla prylarna till husvagnen, ätta middag och ge sig av. Nu verkar dessutom regnet ha gett sig en smula så det är väl bara att sätta fart igen då.

Inga kommentarer: