Gilla min blogg på Facebook

2009-12-03

P-skiva

I Flen har man infört så kallad P-skiva på ICA:s parkering. Detta för att slippa ha långtidsparkerare där. Securitas har det stora nöjet att skriva ut böteslappar på 400 spänn till alla som står för länge eller saknar p-skiva. Själv skulle jag här om dagen göra ett besök på apoteket och körde av gammal vana upp min fyrhjuling på ICA:parkeringen. Jag konstaterade att jag inte har någon p-skiva så jag smygparkerade i alla fall. Medans jag väntade på min tur inne på apoteket funderade jag på hur detta p-skiva-på-fyrhjulingsproblem ska lösas. Vart ska jag sätta den?? Och om jag kommer på en bra plats att sätta den på så kan ju i alla fall vem som hellst gå fram och snurra på den där jävla skivan. Detta måste ju innebära att jag kan hävda det vid en ev. överklagan av en p-bot. Eller? Det är ju bara att säga att någon vart där och busat med tiden. Jag ska fråga Securitas hur det ska gå till. Känns ju lite onödigt att ha en sån skiva.
Hur som haver så lyckades min smygparkering denna gång så jag slapp bli 400 spänn fattigare. Skönt. I dag är Lollo i Ullared och hälsar på Boris, Morgan på lagret och alla andra. Oliver har dragit till skolan så kvar hemma är jag och Nina. Så nu blir det mysförmiddag med tv, kaffe och pyamas. God morgon.

Inga kommentarer: