Gilla min blogg på Facebook

2009-12-17

Liten och ganska obetydlig

Låg i sängen och funderade runt lite och hamnade på funderingen "hur stor är jag i ett världsperspektiv?" Jag konstaterade att jag är rätt liten och obetydlig. Det finns många många fler människor som inte vet att jag finns än som vet det. Ungefär som att vara en blomma som står mitt inne i den djupaste skogen, en sån som bara de som har gått riktigt riktigt långt kan se. Konstigt det där med att finnas och inte finnas, att vara eller inte vara. En sak är säker, nästa gång jag försover mig, sjunger falskt på krogen eller lägger en jättefis inne på ICA så är det fler människor som inte märker det än de som gör det. Tänk så du också så kanske vi kan göra en lite roligare värld tillsammans.
(nej jag har inte knarkat, bara låtit hjärnan flyta iväg en stund.)
God natt.

Inga kommentarer: