Gilla min blogg på Facebook

2009-11-04

Snö

Då kan vi skriva in i almänackan att det snöade den 4/11-2009. Och i likhet med alla andra år så kom det förståss som en total överraskning för många. Skulle kunna sätta en tia på att morgondagens kvällstidningsrubriker lyder "snökaoset på vägarna" eller dyl. Det kan ju inte vara så att detta kaos beror på att ingen varit förberedd, nej nej. Vädret ÄR ALLTID problemet. Hur som hellst så får alla tycka vad dom vill om snö. Vissa hatar det medans andra älskar det. Bland det sistnämda hör vissa hundägare som anser att snö ersätter bajspåse. De sparkar över lite snö på högen och tänker helt och hållet på principen "syns inte = finns inte" Den fina damen som sedan sätter sin finsko i högen delar nog inte riktigt samma uppfattning. Själv kan jag tycka att snö, förutsatt att den ligger kvar mer än fem minuter, är ganska trevligt i höstmörkret. Gårdagens blåsväder är däremot inte min förtjusning. Det råkar vara så att det blåser inne också. Det lilla otäta huset kan närmast liknas vid ett huffa puffa hus, och det blir såååå kallt. Nog om vädret. Jag måste ju meddela att vi fått in läkemedel på jobbet. Piller i mängder kom det idag och nu gäller det att vi ger ifrån oss ett apotekiskt intryck. Jag har övat lite idag på "hasgång" vilket är en speciallité på apoteket. Det gick ganska bra. På fredag ska jag även prova att blanda ihop lite mediciner efter den oläsliga text som någon skrivit på ett papper som kallas recept. Det ska nog gå bra, om det misslyckas går det alltid bra att hälla i K-sprit.

Inga kommentarer: