Gilla min blogg på Facebook

2009-11-15

Nu får man extra.

Det var visst några dagar sedan jag skrev. Ajajaj. Gjorde ett inlägg med mobilen i går men det fungerade beviseligen inte. Jag råkade haka upp mig på en grej förrut. Jag plockade fram en burk champinjoner ur skafferien för att lägga på pizzan. Högst upp på burken var det en röd bred rand och texten "Nu 35% mer" var skriven med svarta bokstäver. Kändes lite som att det kvittar väl, så jag öppnade burken. Det var då jag förstod. Svamparna räckte precis upp till den röda kanten med text. Resten var luft. Så om ni någon gång köper en burk med svamp där texten "Nu 35% mer" står så betyder det 35% mer burk och inget annat.
I övrigt en lugn och stilla helg hemma. Oliver har förmodligen åkt på svininfluensa och mår inget vidare. Därav en helg helt utan att göra något annat än att vara hemma. Fick besök av "Gas Bosse" i lördags så nu äntligen är luftvärmepumpen i gång. Så skönt det är med värme. Särskilt på morgonen.

Inga kommentarer: