Gilla min blogg på Facebook

2011-09-02

Hinner inte med

Just nu är det sinnessjukt mycket att göra precis överallt. Det känns så i alla fall. På jobbet går vi igenom en organisationsförändring som i uppstarten innebär jobb långt upp över öronen. Det är checklistor, actionlistor, timeouter och gud vet vad. Det blir kanske bra någon gång men nu är det så mycket att göra så det går bara att tänka i nuet. Annars lär man gå in i väggen. Det är skönt när arbetsdagen är slut för man blir rätt tömd i huvudet av en dag på jobbet numera. Hemma finns det också massor att pyssla med. Lollos företag med nya leverantörer och nya leveranser som vi måste få att fungera, nytt sätt för våra kunder att handla hos oss osv. osv. Utöver detta så ska naturligtvis Lollo sköta sitt andra jobb,vi ska vara värdpar på kompisarnas bröllop mm. Nu är det som så att jag tycker att det är roligt med allt nytt och allt som ska göras. Men jag skulle nog behöva ta en paus, titta mig i spegeln och bara andas ett tag. Så ikväll har jag bestämt mig för att ta en time out, laga mat och sen bara sitta ner och ta det lugnt. Allt annat får vänta till i morgon. Det ska bli riktigt skönt att blunda åt pysslen en stund. Så trevlig kväll på er och framför allt, trevlig helg.

Inga kommentarer: