Gilla min blogg på Facebook

2009-08-17

Då var det dax

I dag är det en av årets få dagar som man får vara lite deprimerad och gnällig. Det är dax att återvända till vardagen och dess plikter. Semestern är slut, barnen börjar på dagis och fritids och allt ska falla tillbaka till en vanlig vardag igen. Det är väl i och för sig inte helt fel men det retar mig att det snart är höst och att vi går mot kallare tider. Sommaren är i vanlig ordning aldeles för kort. I alla fall enligt min mening. Frågan är varför man känner så här? När man var liten hade man ju inte de här känslorna. Då var det ju roligt att börja skolan, kul att det snart kommer snö o.s.v. Oliver och Nina tycker det samma. Det var två jätteglada barn som vaknade kvickt och for iväg till dagis och fritids i morse. Det glädjer även mig som pappa en hel del. Och det tar nog bara någon timme på jobbet innan allt är i balans igen. Ungefär som det blir varje år efter semestern. Det gäller att hitta saker att se fram emot så går resten som en dans på rosor. Må gott alla vänner så gör jag också det.

Inga kommentarer: