Gilla min blogg på Facebook

2009-05-13

Fotboll

Det är klippt. Det är kört. Nu har min pojke börjat spela fotboll. Hujedamej. Han tyckte dessutom att det var kul! Men pappa ska inte neka honom och vara bakåtsträvande. Tvärt om, blir han proffs så blir han rik osv. Och han visade lovande talanger på planen. Redan efter 20 minuter var han skadad. Precis som proffsen. Fast Olivers skada gick över ganska fort och plötsligt var han på plan igen. Såg för övrigt en intressant skylt på Ekborgen. Det stod "efter över 30 matcher har Dunker ännu inte lyckats besegra oss". Egentligen stod det "Hundar får ej rastas på planen" men med min fantasi blev det en smula roligare. Nästa vecka ska jag ta min åskådarposition på allvar. Tänkte ta med mig en kasse bärs som en riktig supporter. Kanske inte är så tokigt med fotboll trots allt. Huvudsaken Oliver har kul. Pappa kan vara med och spela hemma där ingen ser.

Inga kommentarer: