Gilla min blogg på Facebook

2009-03-29

Vilken natt

Somnade sent i går kväll efter att ha tittat på slutet av en Wallanderfilm jag inte sett förut. Någonstans i den så kallade tidsexplotionen mellan kl 2 och 3 vaknade Nina. Hela familjen engagerades i att trösta, badda, mata med glass och medicin och saft. Lilltösen var inte alls pigg. Upp i säng igen efter en knapp timme. Jag hinner lagom somna då larmet på telefonen går i gång. Ner i köket far jag för att förbereda mig inför att åka till jobbet. Men något stämmer inte. Köksklockan som ej är ändrad visar att klockan bara är 04.45. Gick in och kollade klockan på tv:n. Jodå 04.45. Då hade den där telefonen ändrat tid av sig själv trots att jag ändrat den redan på kvällen. Alltså hade klockan blivit framflyttad två gånger. När jag till slut fattat detta gick jag och la mig igen. Nästa gång jag vaknade var hon 07.22. Omtumlande!!! Jag blev trots allt på bra humör igen av lite klassisk S.P.O.C.K i öronen när jag cyklade till jobbet. I kväll ska jag lägga mig tidigt.

Inga kommentarer: