Gilla min blogg på Facebook

2013-10-27

Vintertid

Plötsligt var det dags igen. Klockan ställs om och mörkret faller nu en timme tidigare över landet. Hösten är här på riktigt och det som faktiskt kan pigga upp i detta  nu är lite ljus snö på marken. Inte för att jag föredrar varken mörka kvällar, temperaturer på minussidan eller snö. Men det är svårt att påverka och då är faktiskt snö det alternativ som i nuläget känns bäst. Det jag brukar fundera på när hösten kommer är vad jag ska förgylla mina dagar med för att de ska bli roligare. För mig är det viktigt att få bort fokusen på mörkret och i stället rikta den åt något positivt. Vad finns det i livet att göra och utforska som skulle vara så där förbannat kul? Jag kanske skulle ta och lära mig att spela ett instrument, kanske skulle skriva en bok, kanske skulle ge mig på att renovera hemma (trots att jag är sämst på sånt) Nej, boken ligger nog närmast till hands. Frågan är vad den skulle handla om och vad den skulle heta. Det skulle kunna vara en bok som handlar om min hjärnas funktion. Försöka få ner i skrift allt vad som händer där uppe i knoppen. Allt från stort till smått och allt där emellan. "Flummigt värre" vore kanske då ett passande namn. Det viktiga är att den blir sinnessjukt jäkla bra och att jag blir lika sinnessjukt rik, då kanske det där med renoveringen löser sig.

....eller???

Inga kommentarer: