Gilla min blogg på Facebook

2012-12-02

Första advent

Snön ligger vit och fin ute. Temperaturen håller sig på minussidan och det är väl vad man kallar ett perfekt julväder. Det känns som om julen gör sig mer närvarande i år. Den kommer inte som en överraskning som jag kan tycka att den brukar göra. Men som vanligt så är det bråda dagar. Mycket att göra på jobbet, mängder med varor som ska plockas fram och säljas, mitt i allt en inventering som ska förberedas och genomföras. Full rulle med andra ord. Hemma försöker vi få scheman att gå ihop. Vi konstaterar att antalet lediga dagar tillsammans inte är så många innan jul. Så en eller två semesterdagar kommer nog att krävas för att vi ska hinna handla julklappar, granar, mat och allt annat som hör julen till. Allt detta bestyr för en enda dags skull. Men så är också julen speciell och för barnen så är det kanske den bästa dagen på hela året. Och då är det klart värt att engagera sig lite. Men det är också viktigt att försöka slappna av lite då och då. Så tack TV4 för programmet Så mycket bättre. Helt klart veckans favorit just nu. Jag får ett riktigt skönt gung i kroppen och det blir en trivsam och avslappnad stämning. Jag satt och funderade på vilka artister som skulle vara kul att se ihop nästa år. Vad sägs om Finska Lordi, Depeche mode, Sean banan och Kenta Gustafsson tolka varandras låtar. Haha det vore nåt det.
Nehe, jag känner att det börjar svalka på här vid fönstret så det är dags att tömma aska ur spisen och tända ytterligare en brasa. Ha en riktigt skön första advent idag, och glöm inte att det även är batteribytardagen för hemmens alla brandvarnare idag. Kan vara skönt att veta att de funkar när juleljusen ramlar och sätter eld på granen medan du sover.

Inga kommentarer: