Gilla min blogg på Facebook

2012-04-14

Alla vill vara först.

Vi blev över 20 personer som gav oss iväg till Åland på annandag påsk. Det blev en lyckad resa helt klart även om jag tyckte att resan till Helsingfors var trevligare. Allt blev så intensivt denna gången. Det fanns liksom ingen tid att slappna av och ta det lugnt. Och än en gång intresseras jag av människans sätt att bete sig. Man väntar och köar för att komma ombord, väntar och köar utanför restaurangen för att få mat. Och det mest intressanta är att en och en halv timme innan båten kom tillbaka till Stockholm så ställer sig folk vid landgångsdörrarna så att de snabbt ska komma av båten. Jag undrar bara varför?? Alla ska ju av, alla ska ju äta, alla ska ju på båten. Varför är det så jävla bråttom? Det roliga är att när jag tänkt den tanken så ser jag mig själv göra exakt lika dant. Vi är bra konstigt funtade vi. Det var dock bara jag som ville kliva av på Åland för att kissa. Det är ju skumt. Det var i vilket fall som helst jätteskönt att komma bort hemifrån en stund och vi hade trevligt. Nu väntar nästa resa. Jag ska packa min väska och bege mig till Falkenberg på Butikschefs seminarium. Det är nog lugnast att ta med en del ombyte, för i Nettos värld blir man tydligen "nollad" om man är ny. Dom vet dock inte vem de ger sig på. Jag kan jävlas jag också mohahaha. Ha en skön lördag alla goa vänner.

Inga kommentarer: