Gilla min blogg på Facebook

2010-04-16

Domedagen är nära

Vaknar och drar upp rullgardinen och vad i h-vete får man se? Snöflingor stora som tillplattade golfbollar! Det är ju inte sant. Drog ner rullgardinen igen. Hängde på mig morgonrocken och blundade för att på ett "billigt" vis hoppas på att det fortfarande är mitt i natten eller att snön bara är en dröm. Men icke. Gick ner för trappen och startade tv:n. Nästa shock! Alla storrökare på Island har tömt askkoppen så nu lär det komma in ett svart moln av aska som kommer att mörklägga halva världen. Vad är det för fel? Efter denna illbattiga morgon var förutsättningarna att dagen skulle bli lyckad minemala. Men ibland har jag fel. Det blev en bra dag och solen hittade tillbaka. Jag kan nog gräva färdigt min skyddsgrop en annan dag. Domedagen kommer nog inte idag.

Inga kommentarer: