Gilla min blogg på Facebook

2010-03-25

Sommartid

Natten mellan lördag och söndag ska klockan ställas fram en timme. Sommartiden ska äntligen starta. Det enda jag kan tycka är lite jobbigt är att behöva gå upp klockan 2 på natten för att sedan inom mindre än en minut inse att klockan är 3. Det är ju rena rama psykterrorn att sno en timme av den så heliga nattsömnen. Så nu funderar jag på att starta en grupp på Facebook som ska heta "våga vägra ställa om klockan mitt på natten i alla fall till sommartid" Vi deltagare i gruppen ska aktivt motarbeta sammhällets tidsbegär på människan och helt enkelt ställa om klockan mitt på dagen, t.ex. klockan 15.00 på söndag. Då blir känslan en annan. Plötsligt är det bara 15 minuter kvar att jobba i stället för en timme och 15 min. Känns på något vis bra mycket behagligare.
Ska nu i detta inlägg också länka till en blogg. Råkade nämligen hitta någon form av statestiksida på internet som kritiserade min blogg eftersom den inte innehöll några länkar till andra bloggar. Så dagens länk blir till bloggen http://kattenmusentiotusen.blogg.se. Kort och gott.
Till sist dags att utse vem som tagit första platsen på veckans "Shit list". Vinnaren är inte helt oväntat företaget DHL som lyckats slarva bort ett paket med en reservdel till min fyrhjuling. När den blir färdig är det på grund av detta ingen som vet. Så grattis DHL, ni har vunnit en ny företagsslogan: DHL - Vart tog den vägen!?

1 kommentar:

Malin sa...

Kan man inte ställa om klockan vid 21,00 på lördagkväll för då får jag gå hem en hel timme tidigare.
Sen sätter jag upp en lapp på dörren "STÄNGT PGA SOMMARTID"