Gilla min blogg på Facebook

2009-04-27

En defenision av att vara snygg

Speciellt så här när våren och sommaren är i antågande skriker nästan varje tidning ut budskap som "kom i form till badsäsongen" "platt mage till midsommar" osv. Allt går ut på att man ska vara så snygg som möjligt och att man utan att skämmas ska exponera så mycket som möjligt av sin kropp för omvärlden. Man ska kort sagt vara så förbannat snygg. Frågan är ju då, vad är snygg för mig och dig? Tänk tanken att alla på denna jord skulle leva upp till dessa mediaframställda ideal. Vad skulle då vara snyggt? Jag kan inte låta bli att bli en smula irriterad på detta hetsande och tjatande om att gå ner i vikt och att bygga muskler. Och för mig så är detta mediaideal inte snyggt. Om varje människa skulle vara så "perfekt" så skulle ju inte den enskilda individen vara speciell utan vara mer som "alla andra". Nej jag föredrar nog att attraheras av de som för mig framstår som speciella. Och jag kommer inte att kämpa för att nå några tillgjorda ideal. Jag är gärna lite ful.
God morgon.

3 kommentarer:

Malin sa...

Då kan vi vara fula tillsamans.
Eller fulla kanske. Ha ha.

ÄLIN sa...

Tänk om då alla tyckte som du! Då skulle jag vara lycklig en stund lr två

helena sa...

Roligt att du tar upp en sådan hemsk punk, till och med, som ja läste i aftonbladet, en tio åring smal som sjutton ville banta... suck!
Tycker som dig iallafall. saknar alla er